Het Sounds of Silence festival  is een kleinschalig filmfestival in Den Haag. Het festival presenteert stomme films, begeleid door hedendaagse experimentele muziek, op basis van live performances. In 2016 vond het festival plaats van 5 tot en met 7 februari. SOSF wordt gesponsord door Gemeente Den Haag en georganiseerd door De Nieuwe Regentes. Duizend dingen ontwikkelde de campagne en ontwierp de belangrijkste communicatie middelen van SOSF 2016.

Vraag

Bedenk een campagneconcept voor 2016 dat opvalt bij een breed en publiek en nieuwsgierigheid opwekt. Als uitgangspunt worden zwart-wit stills uit films ingezet, die tijdens het festival getoond worden.

Oplossing

Door de filmstills kracht bij te zetten wordt een vertaalslag gemaakt vanuit hedendaags ontwerp. Hiermee wordt de verbinding tussen historisch & modern blootgelegd. Ter invulling hiervoor is een kleurrijk pallet ontwikkeld, als metafoor voor de experimentele en hedendaagse livemuziek, die live ten gehore wordt gebracht.

In de campagnevormgeving koppelen we de offline en online uitingen aan elkaar, gebaseerd op opgestelde richtlijnen. Zo word de merkidentiteit van het festival voor het publiek versterkt.

Bekijk de website

”As artistic director of Sounds of Silence festival I had an excellent experience with bureau Duizend dingen. They have made the poster, flyer and website design for our festival’s second edition (February 2016) – all in top quality and in accordance to our vision and artistic needs. We hope very much to continue this collaboration to future editions. ”
Amir Vodka – Artistic Director SOSF